Dag 22, donderdag 03 juli

3 juli 2014 - Natal, Brazilië

Zo, het is hier nu 10:00 uur in de ochtend. We gaan om 12:00 uur vertrekken. De taxi komt ons dan halen en we vliegen om 14:30 uur naar Fortaleza. Het is een uurtje vliegen.

Inmiddels is ons laatste weekje aangebroken, maar daarin komen we nog wel in 5 verschillende hotels en zien we dus hopelijk nog 2 wedstrijden van Oranje. Ik ben erg optimistisch, want ik zeg dat we zaterdag met 4-0 gaan winnen, Vandaar ook dat ik ook al vast een redelijke goedkope vlucht heb geboekt op woensdag 09 juli van Fortaleza naar Sao-Paulo. Hij is te annuleren, dat wel. Dan alleen nog de vlucht van Sao-Paulo naar Rio boeken en dan is alles geregeld.

Gisterenavond heeft Nancy haar eerste beroving meegemaakt, nee niet schrikken, ze zag het gebeuren op nog geen 100 meter afstand. Ik stond net in een winkel, en Nancy stond natuurlijk te roken buiten. Ik hoorde een hoop geschreeuw. Zielig hoor een vrouw met haar dochter, die op haar gezicht werd gestompt en beroofd werd van haar tas. En dan zitten we nog in het relatieve veilige Natal.

Gisteren ook zeik nat geworden van de regen. Maar gelukkig blijft de temperatuur goed. We waren naar een van de mooie stranden gereden van Natal. Met de lokale lijnbus, wat een attractie op zich is, en dat voor 0,75 eurocent p.p. Prachtig strand, en een heerlijke warme zee. Ik heb ook gisteren mijn eerste kokosnoot op, de melk althans, was best lekker en dan voor 1 real, 0,33 cent. Hoop dat Yvonne dat goed vind, want ook daar op het strand allemaal heerlijke karretjes met lekker eten, maar bij alles wat we zien roepen we , mag niet van Yvonne. Nou zus, we houden er ons nog steeds aan, en we zijn ook nog niet ziek geweest, niet beroofd, geen kogel door het hoofd en zelf nog niet één keer dronken geweest, ongelooflijke, wat een net stel.

Nou wij gaan hier in het Yak hotel in Natal zo uitchecken en dan op naar Fortaleza, naar het Lux hotel. Daar moeten we nog wat regelen omdat we eigenlijk zaterdag van hotel verwisselen, maar we dan nog in Salvador zitten voor de wedstrijd tegen Costa-Rica, WE VRETEN ZE OP!!!!!!!!!!!!! JUICHEN PIET, JUICHEN!!!!!!!

Hoop in het nieuwe hotel in Fortaleza vast onze koffers kwijt te kunnen. We wachten af.

Nou tot later.

Groetjes.

1. Emmy:
    3 juli 2014
    Tjonge, wat een organisatie al dat reizen, Rob....je moet in de reis&organisatiebranche gaan werken!! Stond je niet verstijfd van schrik Nancy toen je die beroving zag gebeuren?
    Wens jullie een goede reis, en heel veel plezier bij d wedstrijd zaterdag.
  2. Erik Jan:
    3 juli 2014
    Dat is schrikken zo een beroving. Gelukkig jullie niet.
    Je gaat dus nu naar Fortealeza en dan zaterdag naar Salvador. Pffff dat is een reis. Maar doe rustig aan je moet ook een vakantie gevoel hebben.
    Groetjes Erik Jan
  3. Yvonne:
    3 juli 2014
    Hahaha ik hoor het jullie steeds zeggen!! Maar jullie hoeven niet altijd naar m'n advies te luisteren hoor!! Best indrukwekkend van zo dichtbij n beroving mee te maken, maar gelukkigniet jullie zelf. Tjonge jonge wat n geregel broer. Dat wordt dus extra genieten dat jullie erbij kunnen zijn. Heeeel veeel plezier zaterdag en hopelijk kunnen jullie en wij vaak JUICHEN!!! Liefs xx
  4. Rob:
    3 juli 2014
    Hee Erik-Jan, we vliegen morgen naar Salvador en zondag weer terug naar Fortaleza. Dan hopelijk woensdag naar Sao-Paulo en donderdag van Sao-Paulo naar Rio en van Rio weer naar Amsterdam. Groetjes.
  5. Erik Jan:
    3 juli 2014
    Ok. En naar Sao Paulo ga jullie ook met de andere supporters om een wereld wedstrijd te gaan zien. Groetjes
  6. Bernadine:
    3 juli 2014
    he getver Nans, je stond zeker te shaken op je benen? Wat enorm naar. Ik hoop dat je het van je af kunt zetten en weer wat kan genieten.
    Ahum wat een bijzonder achterafstraatje. Het lijkt als twee druppels water op een buurtje in Nairobi waar ik toen werd afgezet door een taxi bij een Indiaas restaurant. Binnen de muren bleken er 3 armed guards te lopen. Voor het veilige gevoel zullen we maar zeggen. dikke zoen!
  7. Berels:
    3 juli 2014
    Lieve twee, wat een naar verhaal van die beroving!! Wat zal je geschrokken zijn, Nans! Het was een kado'tje om met Bernadine en Madelief op pad te zijn. We hebben zo genoten. Heb het gevoel, dat ik twee weken op vakantie ben geweest!Madelief verheugt zich op je thuiskomst. Want"mama is altijd vrolijk En we kletsen altijd zo gezellig"Veel liefs,Berels.
  8. Mike:
    4 juli 2014
    Hey oranje stalkers. Nu toch wel ff een spannende situatie. Hoop dat het niet te veel inpact heeft op jullie doorreis. Wel afkicken hoor 2 dagen geen voetbal op tv maar vanavond gaan we weer beginnen en de spanning loopt al aardig op. Wil ook nog even kwijt dat het hier vandaag tegen de 30 graden aan gaat lopen maar daarna weer kans op onweer. Goeie vluchten en geniet nog van alles wat je tegenkomt deze laatste week. Moedig die gasten goed aan en sleep ons door naar de halve finale. Groeten. Van het thuisfront. Mike
  9. Piet(JUICHEN!!!):
    Hoi Rob en Nancy,
    We gaan zaterdag gewoon winnen van die Ruiz en consorten.
    JUICHEN tot we niet meer kunnen. En Rob, die voorspelde uitslag van 4-0 bevalt me wel.
    Nancy, hou je haaks en geniet van de leuke dingen.
  10. Jeannette:
    4 juli 2014
    Mensen,mensen....wat maken jullie ontzettend veel mee!T klinkt allemaal zo geweldig, maar ook zoooo geweldig vermoeiend!Jullie hebben straks 4 weken vakantie in Krimpen nodig om bij te komen....Het is hier nu 30 graden en hebben vreselijk veel zin in morgenavond!Wij gaan ook voor de overwinning,Rob...maar 4-0????Bij jullie is altijd het glas half vol!!!!Nou lieve schatten, veel plezier en nog heerlijk genieten xxxxx Dikke kus Jeannette en Frank xxxxx
  11. Albert de Graaff:
    4 juli 2014
    Hallo Rob wat een fantastisch reisblog hou jij bij, Ik hoop dat jullie tot op het bot genieten. Nog een mooie tijd toegewenst
  12. Bernadine:
    6 juli 2014
    tjonge tjonge geen hartstilstand gekregen? X
  13. Emmy:
    6 juli 2014
    Wat een vreselijk spannende hart verzakkende wedstrijd, bij ons al, dus voor jullie in het stadion waarschijnlijk helemaal.
    Gelukkig door... Op naar woensdag!!