Dag 15 donderdag 26 juni 2014

26 juni 2014 - Rio de Janeiro, Brazilië

Lieve allemaal,

Rio is geweldig! Wat n wereldstad jammer dat t zo ver vliegen is anders zeker voor herhaling vatbaar! Wie weet n keertje in combinatie met Suriname. Gisteren zijn Jut en Jul eerst met n treintje hoog de berg op geweest om t Christusbeeld te bewonderen, n overwinning voor ons beiden want hebben ernstig last van hoogtevrees. Je zou er gelovig van worden, wat n wereldwonder ( t beeld wij niet hoor hahaha) Ietwat overmoedig meteen daarna de Suikerberg met n kabelbaan meegepakt! Je staat letterlijk boven de wolken! T uitzicht is werkelijk onbeschrijfelijk! Wederom weer heerlijk gegeten voor n grijp stuiver, niet te geloven in zón stad en dan ook nog tijdens n Wk.

Vandaag naar de grootste favela van Rio geweest. Goede gids en maar met n groepje van zes man. Blijft wel n raar idee hoor, net aapjes kijken, om rond te lopen als rijke toerist in een gemeenschap die amper n nagel heeft om de kont te krabben. Maar dames was wel lekker winkelen voor weinig, de souveniers zijn binnen en daar de middenstand weer gespekt. Vanmiddag lekker aan de Copacobana gelegen, zo heerlijk eten en dan stappen in Lappa! Hoe houden we t allemaal vol he! Dikke kus Nancy

Nou dan zal ik nog even een zorgen verhaaltje schrijven over de komende dagen. Ik zit behoorlijk in mijn over hoe naar Fortaleza te komen. Heb hier met Braziliaanse medewerkers van het hostel te bellen om een bus te reserveren, niet gelukt. Vluchten zijn duur of vol, en dan kan ik alleen de terug vlucht boeken. Of een dure vlucht waar we dan ook nog 22 uur of meer over doen, terwijl het maar een dik uur vliegen is. Wordt spannend. Zaterdagmorgen maar heel vroeg naar het busstation. Wordt vervolgd.

Dan de dag van morgen. We moeten om 11:00 uur onze kamer uit en onze vlucht gaat pas om 19:58 uur, lekker dan. Had hem ook veel vroeger geboekt, maar de maatschappij moest het tijdstip zonodig veranderen. Morgen dus geen verhaal hier, hopelijk zaterdag laat vanuit Fortaleza.

Nou vanavond maar eens lekker ontspannen en uitgaan met mijn meisje in Lapa. Eerst nog eten. De foto's en filmpjes staan inmiddels online.

Dikke kus, ook van mij.

1. Bernadine:
    27 juni 2014
    wat prachtig weer! Schitterende foto's en coole filmpjes!! Wat mooi door dat bos in het treintje. Stoer hoor, het is inderdaad verschrikkelijk hoog. Fijn dat jullie zo genieten. Ik duim dat het goed komt met het vervoer!! Dikke zoen.
  2. Berels:
    27 juni 2014
    Lieve twee, wat een mooie foto's! Wat hebben jullie veel moois gezien. Indrukwekkend.goed dat jullie je hoogtevrees hebben overwonnen.Zit wel in over jullie vervoer.Hoop erg dat het tijdig goed komt.Dikke kus, Berels.
  3. Yvonne:
    27 juni 2014
    Jaaa inderdaad Thyssen zie je overal. Wat n prachtige fotoos zeg!! En wat n hoogte. Dapper hoor van jullie!! Ben benieuwd en hoop dat het goedkomt met het vervoer. Succes en blijven genieten hoor!! XXX