Dag 18, zondag 29 juni, (Mach-Day).

1 juli 2014 - Natal, Brazilië

Lieve allemaal,

Heerlijk hoor met n reisleijer op stap, de taxi stond netjes om 11 uur voor!  Nu besef je in wat voor n enorm land je aan t reizen bent!  Reken alles in vakanties naar Griekenland, nou dan zijn we inmiddels qua reistijd al zon 10 keer heen en weer geweest! De rit was zeer indrukwekkend n totaal andere omgeving dan we tot nu toe gezien hadden. Onderweg bij n vreetschuur heerlijk gegeten en de eerste helft  Brazilië- chili  gekeken.  De hele weg was twee – baans maar hadden gelukkig n taxi chauffeur die heel netjes reed. En zelfs 3 overstekende leguanen keurig ontweek en heel zachtjes n vierde doodreed.

Rond Fortaleza werd  t verkeer weer wat hectisch, weer zon  enorme stad! Na n tijd, onder  veeeeel gezucht van de chauffeur, 8 uur later op de plaats van bestemming. Heerlijk gegeten in n tentje achter t hotel, is n beetje afgelegen plek rond t havengebied. Dus weer veel voor weinig. Vroeg t bedje in want morgen wedstrijd dag en we worden vanaf 7 uur op de Fanzone verwacht! Rob schrijft zo nog wat over de wedstrijddag. Wil wel ff kwijt dat t weer n billen knijpende wedstrijd was en t zeeeer intimiderend is om overschreeuwd te worden in n enorm stadion door zon 50.000 Zuid- Amerikanen. Heerlijk om ze toch weer stil te krijgen hahaha.

Dikke xxxxxxxx Nancy

Nou inderdaad was ik blij dat het met de taxi goed was geregeld. Ook nog voor een redelijke prijs. Maar de terugreis hoop ik toch een bus te kunnen regelen.

Inderdaad om 07:00 uur opgestaan. Ik had de dag ervoor al de locatie en de tijd van het Oranjeplein opgezocht op de app van de supportersclub. Om 07:00 uur zou het beginnen, tot 10:00 uur. Ontbeten in ons hotelletje en toen met de taxi naar het Oranjeplein. Daar waren we rond 08:00 uur. Eerst nog even geld gepind, samen met Frans, de chauffeur van de bekende Oranjebus, die helemaal veel meemaakt in Brazil, de bus hoopt er in Salvador weer bij te zijn.

Ik moet zeggen, om 08:30 aan het bier, is wel gek, maar het valt daar niet op. Ook smaakt het bier op dat tijdstip er niet minder om. Dus al aardig wat weggetikt, en nadat we gehost, gedanst en geroeid hadden, gingen we om 10:00 uur met z’n alle met dus buis naar het stadion. Een busritje van een half uur.

Aangekomen bij het stadion werd het als maar warmer, warmer en heet zelf. Eerst maar weer wat gedronken en gegeten en toen het stadion rond 12:00 uur naar binnen gelopen.

Gelukkig zaten we in de schaduw, want in het stadion, want er stond geen zuchtje wind. Kun je nagaan wat de spelers moeten hebben meegemaakt. Overigens buiten het stadion stond een lekker windje en was het prima te doen.

Over de wedstrijd verwijs ik je naar http://www.oranjeachterna.nl.

Maaqr het was op het nippertje, maar zeker verdiend, afgaand op de tweede helft. De eerste helft was zeker voor de Mexicanen. Maar goed we zitten in de kwartfinale.

Na de wedstrijd terug met de bus naar het centrum, en met de taxi naar ons hotel, daar hebben we ons op gefrist om daarna weer terug naar het centrum te gaan om nog een beetje te feesten. Ondertussen dat Nancy zich aan het opfrissen was, heb ik een vlucht geboekt van Fortaleza naar Salvador voor a.s. vrijdag. Niet al te goedkoop, maar vooruit maar, je wilt het toch niet missen.

Toen begon Costa-Rica tegen Griekenland, uit die wedstrijd kwam de volgende tegenstander voor Oranje. Op een grootscherm, bij het hotel om de hoek gekeken, ondertussen een heerlijke Hamburger gegeten met Friet. De hamburger zat tussen een grote, zeg maar pita flap, heerlijk was die. De wedstrijd duurde lang, met verlening en strafschoppen. Nancy en ik hoopte op Griekenland, maar helaas het wordt weer een Zuid-Amerikaans land.

Toen was het inmiddels al 20:00 uur, en weet je wat het is, als je al om 08:00 uur ’s morgens aan het bier gaat, dan heb je het ’s avonds om 20:00 uur wel gehad. Dus we hadden allebei zoiets van, we gaan slapen. Dus lagen we vroeg op bed, voor een heerlijke lange nachtrust.

Morgen weer vroeg op, rond half 7, om rond half 8 richting het busstation te reizen, en hopelijk is er nog plaats voor de bus van 09:00 uur om terug naar Natal te gaan.

Tot morgen.

Rob.

1. Emmy:
    1 juli 2014
    En wij maar denken dat 11.00 uur vroeg is voor bier!! Maar luitjes....wat maken jullie veel mee, en wat een indrukken allemaal. Mooi om te lezen.Zaterdag kijken we op een groot scherm in de dierentuin waar een vriend van ons een feest geeft. Kijken of we de apen aan het juichen krijgen!! Jullie veel plezier!
  2. Bernadine:
    2 juli 2014
    wooo ha ha ha wat een GOED verhaal, 3 leguanen ontwijken en er een zachtjes doodrijden... maar ben hartstikke blij dat de rit met een niet-zelfbevlekkende Niki Lauda was.
    We hebben genoten in Antwerpen. Net thuis. Hele dikke kus van jullie zus.
  3. Bernadine:
    2 juli 2014
    ja daar moest ik de hele tijd aan denken bij al dat geschreeuw en gefluit van die gasten: zou dat niet eng aandoen in het stadion (vond het thuis op de bank al wat onaangenaam). Maar goed de grote bekken gingen inderdaad stilliggen.