Dag 9, vrijdag 20 juni 2014

21 juni 2014 - São Paulo, Brazilië

Lieve allemaal,

Hier eindelijk weer eens een stukje van Nancy.

Zo weer eens n teken van leven vanaf de camping!  Wat n ongeloofelijke ervaring om n wereldcup mee te maken in Brasil! De sfeer in Porto Allegro was n wereld van verschil in vergelijking met Salvador, ontzettend relaxed en gezellig in en rond t stadion! Wat n zenuw slopende wedstrijd! Na de heerlijke overwinning in n kroegje samen met de Aussies de wedstrijd Spanje Chili  zitten kijken.

Daarna terug met de taxi richting vliegveld om de vlucht terug te pakken naar Sao Paulo, gaat nog wennen hoor met t vliegtuig naar n wedstrijd , thuis gaan we maar eens kijken of we van Zestienhoven naar  Schiphol kunnen en vanaf daar n Oranjemars naar de Arena kunnen regelen hahaha.

Vandaag met n ploegje Sao Paulo in geweest.  Is n hele toer om ergens te komen iedereen wil met je op de foto! We hebben n beetje rondgedwaald in de wijk Luz, lekker rommelig en veel reuring. Hebben genoten van de overdekte markthal, heerlijk dat we deze binnenkort ook in Rotjeknor hebben. Tegenover de markthal heerlijk biefstuk met bacon gegeten, voor de schandalige som van 15 eurie met zn tweetjes, je snapt niet dat de mensen hier niet moddervet zijn! En nog z’ on raar fenomeen hier, de sigaretten kosten hier werkelijk geen drol maar geen hond rookt!

Tja Rob en ik zijn er wel zeker van dat dit de laatste keer kamperen is voor ons, stiekem toch luxepaardjes? Wordt mede bepaald door t weer hoor, is hier overwegend bewolkt en voelt n beetje herfstachtig aan. Alle douches in Brasil zijn elektrisch, dus buiten de kou ( de doucheruimtes zijn open dus je staat in de wind) is altijd weer n opluchting als je fris en levend naar buiten stapt hahaha.

Op de camping is t veel van hetzelfde daarom is t jammer dat we zover van t centrum af zitten, we hebben wel aan de overkant n hele leuke dorpskroeg. Zijn hier al helemaal kind aan huis en proberen daar zoveel mogelijk wedstrijden met de locals te kijken. De mensen in Brasil zijn allemaal heel vriendelijk en behulpzaam, gisteren bracht n meisje ( die gewoon uit dr winkel liep) ons helemaal terug naar de metro toch n kwartier lopen! Hebben ook hele gesprekken met de stamgasten, veel handen en voetenwerk, tja voetbal verbroedert!

Groetjes Nancy.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos:
    21 juni 2014
    Nancy, top verhaal. Neem jij het van Rob over ? Heb al meerdere keren moeten lachen om je verhaal.
    Begrijp dat kamperen niet zo succesvol is, tentje is vaak klein, gehorig. Vooral dat douchen lijkt mij vreselijk.
    Leuk je nieuwe stamkroeg. Maar bijna komt hieraan toch een einde, want na maandag gaan jullie toch weg van de camping?
    Xxx
  2. Rob:
    21 juni 2014
    Nee Jos, we vertrekken dinsdag naar Rio de Janeiro. En Nancy neemt het niet helemaal over hoor hahahaha. Groetjes, in Frankijk hopelijk weer met jullie erbij.
  3. Berels:
    21 juni 2014
    Lieve twee, fijn hoor ook weer bericht van Nans.Fijn, dat jullie ons zo op de hoogte houden. Ook nog met foto,s.Madelief belt iedere dag.Zo gezellig. Wat gaat ze goed hè, dijk van een meid.morgen komt ze,met Bernadine.Genieten jullie maar!Wij genieten van jullie verhalen.Veel liefs, Berels.
  4. Yvonne:
    21 juni 2014
    Hallo rob dit is je moeder. Ik vond de verhalen heel leuk want Yvon heeft ze allemaal voorgelezen. En denk heel veel aan jullie. En ik kijk steeds op het blad wat je voor me gemaakt hebt waar jullie zitten. Maar ik hoor alles van Yvon. Heel veel plezier en geniet er lekker van. Jullie hebben het wel verdiend!! Heel veel groetjes en liefs van ma.xx
  5. Bernadine:
    21 juni 2014
    ha lieve kleinzus! Wat zijn in jezusnaam elektrische douches???
    Zelfs als campingdiehard heb ik dat nog nooit meegemaakt...
    heerlijk verhaal verder. Groot gelijk, lekker genieten in de dorpskroeg. Dikke zoen, grootzus.
  6. Yvonne:
    21 juni 2014
    Lieve Nans kun je het nog n beetje uithouden met m'n broer haha. Leuk om je verhaal te lezen. Ach ik snap dat kamperen wel hoor!! Nog even en dan worden het weer lekker hotelletjes toch!!
    Geniet maar lekker en vooral veeeel plezier in de dorpskroeg!!!
  7. Emmy:
    22 juni 2014
    Heerlijk om jullie berichtjes te lezen, en nu weer van jou Nancy!! Begrijp dat je blij bent straks v d camping af te zijn, tja het zal geen groene oase zijn met grote bungalowtenten. En elektrische douches???
    Wij gaan nu de kamer verbouwen voor de wedstrijd van morgen, iedereen komt hier kijken, hebben er zin in, en zijn in gedachten bij jullie.